se řídí §41, školského zákona 561/2004 Sb.
1. podají Žádost o přijetí do naší školy
2. podají Žádost o povolení individuálního vzdělávání, ke které přiloží:
a) jméno, popřípadě jména, a příjmení, rodné číslo, bylo-li přiděleno, a místo trvalého pobytu žáka nebo bydliště, pokud nemá na území České republiky místo trvalého pobytu,
b) uvedení období, ročníku, popřípadě pololetí, kdy má být žák individuálně vzděláván, (období nejméně jednoho pololetí)
c) důvody pro individuální vzdělávání žáka, (např. zdravotní důvody, žáci s SVP nebo nadaní, psychická nepohoda dítěte ve školním prostředí, stres, šikana)
d) popis prostorového a materiálně technického zabezpečení vzdělávání a podmínek ochrany zdraví individuálně vzdělávaného žáka, (klidné pracovní prostředí – odpovídající pracovní místo, pomůcky, PC technika, přibližný rozvrh dne, atd.)
e) doklady osvědčující splnění nejméně středního vzdělání s maturitou osoby, která bude žáka individuálně vzdělávat, (nemusí to být zákonný zástupce)
f) seznam učebnic a učebních textů, které budou ve výuce užívány, pokud nejde o učebnice uvedené v § 27 odst. 1,(takzvané učebnice s doložkou MŠMT)
g) další skutečnosti, které mají vliv na průběh vzdělávání žáka, (např. zdravotní omezení)
h) vyjádření školského poradenského zařízení.
odst. (4) Individuálně vzdělávaný žák koná za každé pololetí zkoušky z příslušného učiva,
- zkoušky budou vždy probíhat v měsíci lednu a červnu po individuální dohodě se zákonnými zástupci žáka
Průběh zkoušky bude vždy na dohodě mezi naší školou, zákonným zástupcem a žákem. Jsme nakloněni vysoce individuálnímu přístupu.
Přezkoušení může být přítomen zákonný zástupce, je v roli pozorovatele.
Přezkoušení probíhá v termínu, na kterém se shodnou obě strany (škola, rodina).
Přezkoušení v 1. – 4. třídě probíhá formou rozhovoru a ukázkou portfolia.
V 5. třídě probíhá přezkoušení formou rozhovoru a testů z ČJ, MA, AJ. Ukázkou portfolia z ostatních předmětů. Portfolia zahrnují všechna témata z ŠVP školy.
Rodina má možnost konzultací v průběhu školního roku, je kladen důraz na komunikaci mezi školou a rodinou.