Ředitelka školy: Mgr. Helena Krebsová helena.krebsova@zskatusice.cz
Zástupkyně ředitelky: Bc. Carmen Novotná carmen.novotna@zskatusice.cz
Učitelský sbor:
+ další pedagogičtí zaměstnanci školy
Moje rodina a naše škola jsou můj život – zakládám si na pojmu „rodinná škola“, kde se všichni známe, máme se rádi a pomáháme si.
Nejspokojenější jsem, když jsou děti ve škole spokojené a šťastné, protože takové dítě nežije ve stresu a vše mu jde snáze, a to i učení.
Ke všem se snažím být příjemná, upřímná, spravedlivá.
Pokud potřebují pomohu slovem i pohlazením.
Ve výuce používám osvědčené i nové metody, tak aby všichni žáci měli ty nejlepší podmínky ke svému vzdělávání.
Práce učitele a ředitele školy mě naplňuje, a to i po několika desetiletích v tomto zaměstnání.
Schopnost pracovat s dětmi na mě vypozorovali moji rodiče, kteří mě pobídli v kariéře pedagoga. Prvním zdolaným stupínkem k dosažení této dráhy bylo vystudování SPgŠ v Čáslavi, obor Vychovatelství, ukončené maturitou v roce 1992.
Při povinné praxi studia střední školy jsem se dostala do Základní školy Katusice, okres Mladá Boleslav, kde jsem byla velmi hezky přijata a byla mi do budoucna nabídnu práce vychovatelky.
Do školy jako vychovatelka jsem nastoupila 1.8.1992 a po třech letech jsem začala dálkově studovat vysokou školu – obor Učitelství 1. stupně, které jsem zdárně ukončila v roce 2001 získáním magisterského titulu.
V roce 2011 jsem úspěšně prošla konkurzem na ředitelku školy a v této funkci setrvávám dodnes.
A co dalšího mám ráda? Mám ráda svou rodinu. Ráda se toulám lesem a pozoruji zvěř, o zvěř se také starám – jsem myslivec. V mládí jsem závodně střílela z brokové zbraně na asfaltové terče – tato záliba už jako koníček mi zůstala dodnes. Ráda pracuji okolo domu a vykonávám různé manuálně náročnější činnosti.
Byla to jedna velká náhoda i důkaz toho, že když si něco přejete, tak se to může splnit. Pomalu už od malička jsem věděla, že bych jednou chtěla pracovat s dětmi. Po vystudování SZŠ, jsem krátkou dobu pracovala ve zdravotnictví. V roce 1999 mi bylo nabídnuto místo vychovatelky ve školní družině. Moje přání se stalo skutečností. V roce 2006 jsem vystudovala na UK obor Vychovatel-pedagog volného času, v roce 2010 Preventistu řečové výchovy, poté jsem si rozšířila vzdělání studiem speciální pedagogiky a vstoupila do řad pedagogů.
Baví mě být součástí vzdělávacího procesu, největší radost mi přináší sledovat, jak se moji žáci během celých pěti let svého studia rozvíjejí, rostou a já mohu být svědkem jejich pokroků a být součástí jejich vzdělávací cesty. Moc mě těší také spolupráce s rodiči, kteří se do vzdělávání dětí aktivně zapojují. Své žáky učím od první třídy, jak hodnotit svou práci a vhodnou formou hodnotit práci svých spolužáků. Učíme se respektovat názory ostatních a naslouchat si navzájem. Pracujeme také na budování silného kolektivu a vztahů mezi žáky. Jsem učitelka, která se snaží především o dobrou psychiku dětí a jejich duševní pohodu. Chci, aby se děti v mé přítomnosti cítily bezpečně a uvolněně, což je podle mého to nejdůležitější. Snažím se proto vytvářet příjemné prostředí, kam vždycky děti přicházejí rády. Jsem veselá učitelka a zároveň jejich dospělá kamarádka, která je má ráda, pomůže jim, poradí a pohladí. Ve svém volném čase se věnuji především rodině, ráda cestuji, jezdím na výlety, chodím do přírody. Pokud je čas a příležitost, ráda zajdu do kina nebo na rockový koncert.
Po celý svůj profesní život působím ve sféře vzdělávání, a to již 44 let. Již v době, kdy jsem chodila do mateřské školy, jsem prý prohlašovala, že v budoucnu chci být „paní učitelka“, tak jsem vystudovala střední pedagogickou školu a začala pracovat jako učitelka v MŠ Katusice.
Po odchodu do Prahy jsem působila v Domově mládeže jako vychovatelka, ale nakonec jsem se v roce 2000 vrátila zpět do své rodné vesnice a tady začala má dráha učitelky na základní škole.
Práce s dětmi pro mě není pouze povoláním, ale skutečným životem. Naplňuje mě, že v téhle práci se člověk pořád něco učí, že je každý den jiný, neustále vás něco či někdo překvapuje.
V dnešní době vidím jako velmi důležitou součást vzdělávání vést dětí k tomu, aby byly slušné, chovaly se k ostatním hezky a uměly spolu komunikovat. Aby si vážily věcí kolem sebe a nebály se v životě pustit se do řešení problémů, které je potkají. Nemyslím si, že si všechny informace můžeme kdykoli vyhledat, nějaké do hlavy dostat musíme, abychom je mohli propojovat, tvořit, diskutovat i hrát si. Snažím se ale hledat způsoby, jak i dril dělat pro děti zajímavý.
Na naší škole se mi moc líbí hlavně její rodinná atmosféra, kde se všichni dobře známe. Učitelské povolání považuji za odbornou a tvůrčí práci. Těší mě rozvíjet znalosti a dovednosti žáků, proto se ve výuce věnuji i snaze o rozšíření jejich zájmů, probíráme například témata, jako je ekologie, finanční gramotnost, charita atd.
Vždy usiluji o to, aby moji žáci byli dobře připraveni pro přechod na druhý stupeň ZŠ, případně i pro přestup na víceleté gymnázium.
Mým heslem je, že domluva je možná vždy, jen je třeba mluvit.
V roce 2024 jsem absolvovala magisterské vzdělání v oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, má pedagogická praxe však započala již v roce 2019. Své zkušenosti jsem zprvu sbírala nejen na pozici učitelky, ale také na pozici asistentky pedagoga, což pro mne bylo velkým přínosem.
Výuku se snažím pojímat co nejvíce konstruktivisticky, zařazuji formy a metody výuky podporující aktivní učení žáků. Ke svým žákům přistupuji spíše partnersky, něž autoritativně. Žáci mají možnost podílet se na plánování a průběhu výuky i dalších aktivit. Společně utváříme pravidla našeho soužití a stanovujeme si cíle. Velmi důležitý je pro mne individuální a osobní přístup ke každému žákovi. Mým cílem je učit efektivně, ale zároveň atraktivně, všestranně rozvíjet své žáky a vytvářet bezpečné, podporující a podnětné prostředí.
Pokud bych se jako učitelka měla charakterizovat třemi slovy, použila bych slova jako zapálená, vynalézavá a přátelská. Zapálená, neboť mé zaměstnání je pro mne i koníčkem a nesmírně mne naplňuje. Vynalézavá, jelikož neustále objevuji různé možnosti, jak s žáky pracovat, kombinuji osvědčené a inovativní přístupy. Přátelská, protože dobrý vztah s mými žáky je pro mne zásadní.
Vystudovala jsem Gymnázium, Vyšší odbornou školu obor Speciální pedagogika a Vysokou školou též v oboru Speciální pedagogiky. Práce s dětmi byla vždy mým snem. Již při studiu jsem pracovala v ZDVOP (Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc). Snažím se být při práci s dětmi trpělivá, spravedlivá a empatická. Zakládám si na úzké spolupráci s rodiči. Snažím se vytvářet pozitivní vztahy mezi dětmi. Kladu důraz na individuální přístup k dětem a jejich rozvoji samotném. Při práci s dětmi se snažím o vybudování pozitivního vztahu ke škole a k učení. Vedu děti, aby byly k sobě ohleduplné a ochotné si navzájem pomoci. Během výuky střídám různé činnosti, učím žáky hodnotit svou práci, ale i práci svých spolužáků. Volný čas trávím se svou rodinou.
Má cesta k pedagogice nevedla přímo. Vystudovala jsem Management cestovního ruchu na Univerzitě v Hradci Králové. Vždy jsem se velmi zajímala o cizí jazyky, zejména anglický a německý jazyk. Díky studiu na univerzitě jsem mohla studovat v anglickém jazyce na univerzitě v Rize. Po studiích jsem odjela do Velké Británie pracovat jako au-pair, kde jsem kromě mnoha zkušeností získala také FCE certifikát z kurzů anglického jazyka na místní jazykové škole. Během mých studií jsem více než pět let působila jako dobrovolnice v sociálních službách v ČR i zahraničí, kde jsem získala zkušenosti s prací s dětmi. Od roku 2020 jsem začala působit ve školství. V roce 2023 jsem úspěšně absolvovala pedagogické minimum na Technické univerzitě v Liberci v oboru Vychovatel. Nyní se připravuji na další vysokoškolské studium v oboru Učitelství 1. stupně. Svůj volný čas ráda trávím s rodinou, ráda cestuji, mám ráda přírodu, kempování a také ráda čtu. Při práci s dětmi se zaměřuji především na individuální přístup, čtenářskou gramotnost, praktickou stránku vyučované látky a především na to, aby se děti cítily ve škole dobře.
Být paní učitelkou bylo mým snem od dětství, a svůj sen jsem si postupně plnila. Po vystudování střední školy zaměřené na předškolní a mimoškolní pedagogiku jsem pokračovala ve studiu na Technické univerzitě v Liberci, kde jsem se zaměřila na učitelství pro 1. stupeň. Studium jsem absolvovala dálkově, protože mi bylo po praxi umožněno pracovat na škole, kde jsem již začala učit. Během studia jsem také stihla založit rodinu a po mateřské dovolené jsem se vrátila zpět k výuce.
Ve své pedagogické práci kladu důraz na svobodu volby, demokracii a uznávání názorů dětí. Snažím se o to, aby se děti cítily bezpečně, měly radost z úspěchů a nebály se chybovat. Podporuji otevřenou diskusi a respekt k názorům každého žáka. Ráda s dětmi experimentuji, zkoumáme a objevujeme různé způsoby řešení úkolů. Mou prioritou je, aby děti ve škole nacházely radost z učení a cítily podporu na své cestě.
Ve volném čase se nejvíce věnuji své rodině, miluji výlety do přírody a také plavání. Ráda trávím čas na zahrádce, kde se mohu věnovat práci všeho druhu. Neustále se vzdělávám a rozvíjím své dovednosti, abych byla co nejlepší oporou pro své žáky.
Pracuji s dětmi od svých 19 let, kdy jsem začala učit na ZŠ Skalsko. Vedla jsem Turistický kroužek a organizovala tábory. Ze ZŠ Skalsko jsem přišla učit na naši základní školu. Během své práce zde jsem úspěšně vystudovala magisterské studium pedagogické fakulty v Liberci. Dále jsem si studium doplnila o kurz Výchovného poradce, který mi rozšířil mé schopnosti. Ráda pomáhám dětem a snažím se k nim přistupovat individuálně a řešit s nimi jejich osobní problémy i když jsou v nelehké životní situaci. Každé dítě je jedinečné a zaslouží si pomoc a pozornost.
Jsem Eliška Šimůnková volnočasový pedagog a asistentka pedagoga. Vystudovala jsem Střední zdravotnickou školu se zaměřením na sociální činnost. Pedagogické vzdělání jsem si doplnila dalšími kurzy. V moji práci se snažím o individuální přístup ke každému dítěti. Spolu s děti se snažím navrhovat činnosti, tak aby vedli k rozvoji jejich osobnosti. Nejvíc mě na práci s dětmi baví, že každý den se učím něčemu novému.